Bűvészi krumplisütés A Chio új reklámfilmje

Bűvészi krumplisütés

A Chio új reklámfilmje

2001. december 17. 00:00

A Chio teaserének hitchcocki történetében felvillanó kés drámai nyitány, de a Psychóra emlékeztető képek mögött ártatlan, ám annál trükkösebb történet húzódik. A folytatásban kiderül: csupán a nagyi készül krumplit sütni.

Kapcsolódó cikkek

▪   Ma este felChip-hecc

A Chio imázsa az elmúlt 10 évben markánsan a fiatalas, bulizós hangulathoz társult. A korábbi chips-es filmekkel ellentétben a sültkrumplis film tradicionális atmoszférát sugall.

A klasszikus konyhai hangulatot árasztó műtermi díszletben izgatottan várakozik a nagymamát játszó színésznő, hiszen bűvészi feladatokat is el kell látnia. Az egyik jelenetben az asztalon pörgő krumpli még a kellékes munkájának az eredménye, ám a filmben látható esztergaszerű lehántás már a számítógépes utómunka eredménye, csakúgy, mint a megpucolt és feldobott krumpli felszeletelése a levegőben.

Több szempontból is nehéz egy ilyen, komplex trükkökkel tarkított film összeállítása, hiszen az összes részletnek eleve pontosnak kell lennie, hogy a számítógépes munka során se legyen hiba. A legfontosabb, hogy az animációnak is hitelesnek kell lennie. Így volt ez Kriskó László korábbi, „egeres” Chiós filmjével is.

A nagymama az egyik jelenetben egyik kezéből a másikba repíti a krumpliszeleteket úgy, mint a bűvész a kártyapakli lapjait. Nem volt könnyű helyzetben a színésznő, hiszen csak imitálnia kellett a zsonglőrködést, a kezében valójában nem volt semmi. A helyes kéztartásra egy bűvész „felügyelt”, hiszen a hitelesség kedvéért a trükkös mozdulatok többségét a nagyinak kellett eljátszania.

A számítógépes utómunkát segítette egy, a holtpontra érkező valódi krumpliszelet; ez damilon lógott a szereplő feje fölött.

Az új termék elnevezésének érdekessége, hogy a cég a „sültkrumpli” terméknevet márkanévként le is védte.